czwartek, 14 lutego 2013

Asterisk install from source

Coś pięknego postawić sobie centralę telefoniczną na zwykłym kompie czy laptopie :) Asterisk to w sumie nic innego jak programowa centralka telefoniczna czyli tzw. Software PBX, no może lepiej Software IP-PBX ;) bo w sumie kto instaluje Asteriska i nie wykorzystuje VoIP :)

Ja aktualnie kompiluje i instaluje Asteriska w wersji 11 na Slackware 14.0. Gdyby ktoś jeszcze miał problem z instalacją asterisk na Slackware to:



Pobieramy źródła naszej programowej centrali telefonicznej
svn checkout http://svn.asterisk.org/svn/asterisk/branches/11 asterisk-11

Konfigurujemy (jak ktoś chce niech sobie użyje potrzebnych przełączników ./configure --help)
./configure

Następnie

make menuselect

Wybieramy potrzebne rzeczy (ja chciałem obsługę MySQL)

res_config_mysql, cdr_mysql


wychodzimy ESC i naciskamy S aby zapisać zmiany

make
make install
make samples


I to tyle :) gdybyście to chcieli zrobić na innym distro niż Slackware (Slackware is not currently supported), to możecie jeszcze wykonać polecenie make config w celu wygenerowania skryptów startowych.

Aha! Gdybyście podczas uruchamiania asteriska napotkali poniższy problem:

root@CENTRALA:/etc/asterisk# asterisk -c

asterisk: error while loading shared libraries: libasteriskssl.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory


to wiecie co z nim zrobić :)

root@CENTRALA:/etc/asterisk# ldconfig

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę zostaw swój komentarz w celu dopowiedzenia tego czego ja nie wiedziałem lub wywołania ciekawej dyskusji. Wprowadziłem moderowanie komentarzy ze względu na dużą popularność bloga wśród różnych SEO botów :)